Wednesday, May 13, 2009

Zambry The Zombie
Posted by: Kerajaan rakyat // Category: Auta, Sundal, UMNO

Bersesuaian dengan keadaan dan telatah politik Zambry the Zombie, saya paparkan di sini titipan seorang penitip bicara minda di laman ini, Saudara Yop. Terima kasih Yop.

Seorang atok membawa 2 cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat. Dua Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.”Atok buat apa tu?” ”Atok bagi surat kat kawan atok, cu!” jawap atoknya. Cucu-cucu nya bertanya lagi, “Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?”

Bangang cucu cucu atok dia ni, tak le seteruk bangang si Nazri Kangkong, Zambry dan yang bersekutu dengannya

Wahai nazri kangkong, dalam proses rayuan afidavit sepatutnya dalam masa 40 hari namun mereka luluskan cepat hingga peguam Pakatan Rakyat tidak tahu dan terkejut dengan keadaan ini.

Keputusan sebegini menjadikan rakyat marah dan mempunyai persepsi bahawa mahkamah suka-suka boleh buat keputusan apa saja.

“Benda ini tak pernah berlaku, gantung dengan cepat. Saya tidak nafikan bahawa rayuan boleh dibuat tetapi bukan keputusan dalam masa yang amat singkat dan ini amat mengejutkan.

Tapi perlu diingat sementara Zambry pula sebenarnya terikat juga dengan keputusan Mahkamah Tinggi yang tidak mengesahkan Zambry sebagai MB yang sah.

“Mahkamah Rayuan hanya menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi bukannya membatalkan”.

“Kerana itu Zambry harus ingat bahawa dia bukanlah Menteri Besar yang sah dan untuk itu beliau tidak boleh bertindak di luar dari apa yang diputuskan oleh Mahkamah Tinggi,”

Kesimpulan nya, Umno ni seumpama penjual tembikai.

Seorang makcik hendak beli tembikai merah, penjual menjamin tembikai yang dijualnya berwarna merah, tetapi bila tembikai tersebut berada di tangan makcik, tiba-tiba ianya terlepas, jatuh dan berwarna sedikit keputihan, takut di panggil penipu, si penjual pun berkata, “Eh! Tadi merah, pasal jatuhlah, tembikai ni takut terus jadi pucat dan putih.”

Makcik itu pun baling tembikai tersebut ke muka si penjual itu.

Moralnya: Sudah sejak dari azali UMNO ni memang menipu orang aje kerje nya

No comments: