Friday, July 24, 2009

FiKir FiKiR KaN Le yE...................

Antara LILIN dan NAWAITU, Mana yg Benor.........



Isu Dato Seri Nizar dan beberapa Pemimpin PR yang Bergama Islam memegang lilin selepas sidang Media di banggunan DAP Ipoh sehari selepas Kematian Mendiang Teoh terus dipolitikan oleh sesetengah dari Rakyat dan beberapa Pemimpin yang dalam PR sendiri.Mungkin kerana ia dilakukan oleh Pemimpin PR lalu ia diperbesarkan dan dicanang sehari-hari sehingga keluar la satu lagi FATWA SEGERA dari yang HARUS dan HARAM..!!

Berkatalah semua bahawa memegang lilin itu HARAM disisi AGAMA..bukan teman nak mempersoalkan isu tersebut bagi teman ada ramai yang lebih MAKLUM dan ARIF mengenai isu ini dan biarlah mereka yang mengulasnya dari sudut pandangan ISLAM.

Kalau Ia bercanggah dari sudut ISLAM bagaimana pula dengan tindakan PAKLAH dahulu yang sujud bertafakur di TUGU NEGARA walaupun telah ada sebelum itu satu FAKTA yang dikeluarkan oleh Para Ulamak yang mengatakan perbuatan itu HARAM namun ia tetap diadakan .Tiada pula suara-suara sumbang baik ulamak PAS atau Umno yang mahu memperbesarkan isu tersebut..!!!Semua pakat senyap macam TIKUS,sebab apa sebab itu Kerja Kerajaan yang buat cakap lebih nanti poket Kosong...!!!

Bab adat orang melayu yang sambut Hari Lahir dengan Kek dan LILIN apa macam pulak..??Terang-terang ajaran atau cara itu sebenarnya perbuatan orang kafir so sampai sekarang ia masih jadi ikutan kita jugak..!!Tiada pulak ULAMAK yang berani tegur bab ni..semua MENIKUSKAN DIRI...

Lepas ni teman syorkan pulak kalau kata rumah korang TAKDE API jangan pasang atau sentuhpun LILIN tu pasal nanti kalau ada terniat lain susah pulak...yelah sebab LILIN ni untuk acara Keugamaan jer...!!

Bukak la MINDA korang tu ALLAH SWT memandang kepada NIAT manusia tu...

Mari kita sembang pasai gambar ni

No comments: